Monday, October 05, 2009

Broadband oh broadband...


minggu lepas kalau tak silap aku ari selasa kot... aku pegi ke kedai Celcom di melakaraya untuk menutup akuan Celcom Broadband aku... aku close akaun sebab tak puas hati dengan mutu perkhidmatan dan charge yang melampau... citenya camnie... aku beli tahun lepas dengan pakej RM98 iaitu speed aku up to 7.2Mbps... konon²nya line aku laju la... bila aku online kat umah... lembab macam siput... pastu aku dah tak online lebih satu bulan lebih... lepas tue bila aku try nak online balik, ada error pada connection... "there is no dialtone... please try again" dah lebih 20 aku try connect balik still takleh gak... aku ingat celcom nie dah block akaun aku pasal aku tak bayar lagi... aku pun dah malas nak online... baru² nie aku dpat bil adari celcom... aku kena bayar RM339++... pehhh... agak² la... credit limit aku sampai Rm250 jek... camana nie... aku try call call service celcom nie... komplen and komplen sampai staf call service takleh nak jawab soalan aku... dia suruh aku g mana² branch...

the next day aku pegi and aku komplen ngan staf kaunter tue... memacam aku soal dia & dia jawab dengan jawapan yang tak masuk akal aku... antara soalan aku camnie...

"kenapa dalam bil tue ada nyatakan cedit limit RM250.00 tetapi jumlah bil saya jadi RM339++??? jawapan staf tue "credit limit tue ialah apabila encik mendownload site² yang kena bayar........" WTF!!! aku nak jumpa je manager situ... suruh terangkan apa maksud sebenar credit limit... camana jumlah bil aku lebih rendah dari credit limit aku???

lebih parah lagi bila staf tue cakap kalau encik buat report pasal connection error, monthly encik akan still running... gila la dorang nie... dah la aku takleh nak access... pastu bil aku still running...

so pengajaran yang aku terima kat sini ialah jangan korang buat bodoh je bila line korang ada error ke... tak dapat access line... korang kena rajin tepon call service tue... pasal credit limit tue korang abaikan pasal pada pengamatan aku takde makna credit limit tue... walaupun ianya nyatakan RM250 credit limit... tapi bila korang tak bayar bil, ia akan tetap bertambah... lepas nie aku taknak pakai lagi broadband... macam s!*@ jek line tapi bayar gile babon... lebih baik aku bayar RM 68... at least ko tau yang speed line tak laju... daripada ko pakai RM98...

lynord sign

No comments:

Post a Comment