Tuesday, September 08, 2009

Tazkirah - Indahnya Ramadhan Part 2

Dimana kite mlm tadi? dirumah? disurau atau kedai kopi? malam jumaat yg indah di Ramadhan ini akan sia² sekiranya anda tidak bertarawih, penuhilah surau dan masjid pade setiap malam Ramadhan kerana belum tentu kita masih bernafas di Ramadhan tahun depan… sekurang2nya sujudlah 2 rakaat sembahyang tahajjud sebelum sahur... pahalanya MASYAALLAH… masuk syurga mengikut pintu yang kite suke dan ALLAH akan menyintai kite… bayangkan kawan2, ALLAH menyintai kite….

Caranya-rakaat pertama: 7 ayat kursi di rakaat pertama dan 11 surah ikhlas di rakaat kedua… yg lain sama seperti sembahyang biasa….

KIite membaca ALFATIHAH ketika dalam sembahyang setiap waktu tanpa terasa yang FATIHAHlah satu²nya surah didalam solat yang kita AMINkan… terlupa mbaca nya akan batal solat.

Sempena Ramadhan Al Mubarak ini ambillah sedikit ingatan ini…

Semasa imam menyebut Amin,makmum hendaklah bersama² menyambut dan menyebutnya kerana seluruh malaikat atas alam ini akan turut sama meng AMINkannya… MASYAALLAH… begitu juga semasa berdoa… hendaklah mengAMINkan dengan tawadduk dan rendah diri bukannya sambil lewa spt kebykan org lakukan skrg ini bila imam berdoa…

lynord sign

No comments:

Post a Comment